pondělí 12. září 2016

Přibylo do knihovny! Srpen


Po trochu hektickém období, kdy jsem na čtení a blog neměla příliš času se vracím v plné síle zpět! (Ne, že by to někoho vytrhlo, ale musela jsem začít velkolepě!). V červenci jsem na sebe byla pyšná, protože jsem si nekoupila žádnou knihu, srpen už tak "úspěšný" nebyl a pár dalších svazků se mi do knihovny vecpalo s tím, že chtějí být moje! :)

Na úvod začnu úlovky z antiků. Už delší dobu jsem sháněla Merleho "Smrt je mým řemeslem". Knihu jsem četla na střední a tehdy mě hodně zaujala. Měla jsem ji půjčenou z knihovny a původně jsem si nemyslela, že to bude příběh, ke kterému se budu chtít vrátit. Postupem času jsem ale došla k tomu, že ji chci mít v knihovně, ale to už nebyla moc k sehnání a když už náhodou, tak s naprosto otřesnou obálkou. Nejsem zrovna estét, ale hakenkrajc a lebku na knížce fakt mít nemusím. Při brouzdání internetovými antikvariáty jsem narazila na vydání Lidových novin za skvělou cenu a abych neobjednávala jedinou knihu, přidala jsem životopis Agathy Christie. Četla jsem na něj fajn ohlasy a stál padesát korun... takže proč ne.
Mimochodem, objednávala jsem z antikvariátu Náchod. Za "reklamu" nedostanu vůbec nic, ale nevidím důvod proč nenapsat pár pochvalných vět. Byla jsem moc spokojená s přístupem pana majitele, který mi bez problémů počkal pár dní na platbu a komunikace s ním byla skvělá. Obě knihy jsou v hezkém stavu, balíček byl úžasně zabalený a nadepsaný famózním rukopisem (kéž bych taky uměla psát jako člověk...). Jinak, knížky byly za velmi dobré ceny a poštovné za 70 Kč se také jen tak někde nevidí. Až budu mít cestu kolem Náchoda, tak se s radostí zastavím do kamenné prodejny.


Jednou z knih povinné četby na střední byla i některá z povídkových knih Oty Pavla. Nejsem si úplně jistá, jestli to byla tahle nebo Smrt krásných srnců, ale ony ty knihy obsahují vesměs stejné příběhy. Na tuhle knihu jsem celkem náhodou narazila za třicet korun, přičemž je to ta klasická plátěná vazba, která vydrží všechno, knížka je plná ilustrací a podle toho, jak je hřbet tvrdý, tak nejspíš nebyla nikdy čtená. Další "must have", když jsem ji měla v ruce.


Konečně se dostáváme k novým knihám! Už delší dobu slýchám samé superlativy na Zmizelou, takže jsem se rozhodla dát jí šanci. No a když už jsem byla v tom nakupování, tak jsem přidala i zbylé dvě knihy od Gillian Flynn. Tudíž mám na poličce docela dobře vypadající knížky i když nemám moc potuchy, co od nich můžu čekat. Každopádně, vždycky je můžu poslat do světa, no ne?


Vypravěčka, další knížka s tou "nálepkou" bestselleru. Mimochodem, jak může být všechno bestseller, když nejvíc nejlepšejší může být jen jedna knížka, to mi zůstává i nadále záhadou. Vypravěčka je kniha, na kterou mám opět už pár měsíců zálusk, ale nikdy jsem se k ní nedostala. Pak jsem ji celkem náhodou vzala do ruky v knihkupectví a zamilovala se do toho skvělého přebalu. Nejen vzhledově, ale i použitým papírem mi učaroval. Snad bude obsah stát za to...



Born to Run. Další z knih, které jsou "povinnou" četbou pro zapáleného běžce hobbíka. Na knížku se docela těším i když ohlasy jsou všelijaké, potřebovala jsem ji mít. Uvidíme, jestli si ji budu potřebovat i nechat...


Poslední z knih, které se ke mně v srpnu dostaly, byly tyhle miniaturní, naprosto krásné knížky od nakladatelství Větrné mlýny. Když jsem začínala blogovat, neměla jsem tušení, že existuje něco jako "recenzní výtisky" a i kdybych to věděla, tak je mi to asi celkem jedno. Nemám na čtení tolik času, kolik bych si přála a domácí knihovna už tak praská ve švech, takže o každém dalším přírůstku musím trošku víc přemýšlet (což často nedělám a pak to podle toho vypadá...)
Jednoho dne jsem otevřela mail s nabídkou od Větrných mlýnů. Pár dní jsem nad tím přemýšlela, vyměnila si s nakladatelstvím několik mailů a došla k závěru, že tohle "undergroundové" čtení, jak na mě nabídka nakladatelství zapůsobila, přece jen zkusím. Velice mě zaujal přístup nakladatelství, který mě nutně netlačí do recenzí a o to víc jsem ráda, že jsem na spolupráci kývla. Nečekaně dorazily rovnou tři knihy, já se konečně k první z nich dostala a zatím jsem hm... překvapená. Více se dozvíte v "Přečteno".

4 komentáře:

  1. Vypravěčka - velmi krutý, ale dost dobře napsaný román. Doufám, že se bude líbit, já jsem byla moc ráda, že jsem na něj narazila. Chci si od J. Picoult ještě něco dalšího přečíst, ale zatím jaksi nebyl čas.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem zvědavá, kdy se k Vypravěčce dostanu, ráda bych to stihla v nejbližší době. Koukám, kolik toho autorka napsala a z anotací vypadá její tvorba celkově zajímavě, takže se po Vypravěčce třeba vrhnu i do dalších knih :)

      Vymazat
  2. Moc pěkné přírůstky. Od Větrných mlýnů jsem také dostala tři knížky, jen jsem je ještě nestihla přečíst :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dle mé zkušenosti stojí knihy od Větrných mlýnu za povšimnutí. Není to úplně mainstream a to mě baví!

      Vymazat