neděle 7. května 2017

O neaktivitě blogu a jiných strastech


Po dlouhém přemýšlení jsem dospěla k závěru, že čistě knižní blog vážně není nic pro mě. Původní moje myšlenka při zakládání blogu byla vyvážit sluníčkovost valné většiny knižních blogů (bez urážky). Také jsem chtěla vnést do světa českých knižních blogerů trochu (špatného) humoru a v neposlední řadě ukázat, že není nic zlého napsat text, který není plný pochvalných slov. V mém případě se v sekci recenzí občas objevila vlna tak trochu kriticky laděných textů, kterým s notnou dávkou nadsázky říkám hejty. Ačkoliv já vlastně ani pořádný hejt neumím napsat, protože jsem až příliš upřímná bytost a neumím jen házet kamení.

Nezakládala jsem knižní blog primárně kvůli recenzním výtiskům a zhruba polovinu nabídek jsem odmítla, o jeden recenzák si zasoutěžila (a kdo by to byl čekal - moje recenze se nakladatelství zřejmě nelíbila...) a o jeden výtisk si napsala přímo autorce (recenze čeká na zveřejnění). Dostávat knihy je prima, ale ne za cenu toho, že o nich budu psát jen to, co chce nakladatel nebo autor slyšet. O to víc si vážím všech těch, kteří se mnou mají a měli trpělivost při čekání na text a nebyli rozzlobení, když jsem ukázala i tu méně povedenou stránku knihy. 

V prvé řadě jsem chtěla a nadále chci číst to, co si sama vyberu. Když se mi nabízená kniha trefí do vkusu, je to jen a jen dobře. Nebudu ale číst to, co bych si za žádných okolností sama od sebe nepřečetla. Sledovala jsem vývoj čtenosti mých článků a následnou diskuzi pod nimi. Bohužel jsem zjistila, že zájem je pouze o trendující bestsellery s megalomanským PR. Ostatní články příliš zájmu nevzbudily. Sice si nemyslím, že je moje práce (házení šutrů na bestsellery) zbytečná, ale chci se na blogu více realizovat a proto přicházím s obsahovou změnou. Recenze budou, ostatně několik jich mám v šuplíku a čekám s jejich zveřejněním na okamžik, kdy znovu rozběhnu svůj blog. Chtěla jsem začít úplně s čistým štítem, ale nakonec obsah pouze lehce upravím a ponechám. 

Čekat můžete novou doménu, pokud se poštěstí, tak i opravdový design a hlavně koncept spíše osobního blogu výletujícího knihomola/geeka. Články nebudou vycházet pouze v souvislosti s knižním světem, chystám toho mnohem více. Zůstaňte naladěni a držte mi palce, ať se vše podaří!

1 komentář: