sobota 12. prosince 2015

Útok na antikvariát č. 1!


Představte si situaci, kdy máte v peněžence docela fajn balík peněz, který má své určení - má přistát na účtu. Mezi zastávkou mhd a bankou se nachází Váš oblíbený antikvariát. Co se stane?

Zpět do historie:
O víkendu jsem se rozhodla, že potřebuju Sherlocka Holmese ve vydání od Joty. Nechápu, doopravdy nechápu, jak mohli vydat tak perfektní řadu knih a i přes nářky fanoušků neudělat dotisk, nebo spíše spoustu dotisků (tuším, že nějaké další vydání možná i proběhlo). Nemohl to být přeci takový propadák, když jsou ty knihy beznadějně léta vyprodané. Dobře, některé pastiše skončily v Levných knihách, ale minimálně prvních osm knih muselo být pryč hned. Od té doby bohužel nevyšlo snad žádné rozumné kompletní české vydání kánonu.

Několikahodinové hledání na internetu mi poskytlo nemilé zjištění, knihy se sice tak nějak poshánět dají, ale za neskutečně nehorázné peníze. Podařilo se mi objevit dva svazky za rozumnou cenu, takže jsem hned objednávala. Z jednoho antiku mi napsali, že mi mohou nabídnout pouze starší vydání (to ze sedmdesátých let, tuším, pfff) a kniha z druhého na mě prý už čeká doma. O tom ale tenhle článek vůbec není! Konec flashbacku.

Takže se tak procházím centrem města a zapadnu do antiku, který mám fakt ráda. Interiér je ze světlého šutru (geolog majstr), díky obrovským výlohám je tam spousta světla, knihy bývají pečlivě vybrané, skoro mi až chybí přítomnost budovatelských románů... (taky se to odráží na ceně, ale za úsměv jednoho jistého prodavače se ta přirážka přežít dá). Zamířím k polici, na které bývají detektivky a sir Doyle tam má snad celý regál. No a světe div se! Tři svazky hledaného vydání! Cena více než přívětivá (zlomek toho, za co se nabízí na těch internetech, ačkoliv jsem dnes našla tytéž knihy za poměrně dobrou cenu, ale bylo by to s dalším poštovným), stav pěkný na skoro dvacet let staré knihy. Tááák a tady jsou!






Žádné komentáře:

Okomentovat